Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivning


 Jennifer

Bodyboost - Stationsträning för styrka, puls och balans i ett glädjefyllt och fartfyllt tempo efter egen förmåga. Blandad träning med egen kroppsvikt och olika redskap.

Cirkelpass – Traditionell station/cirkelträning i modern form. Ett intervallbaserat effektivt pass med funktionella övningar för att förbättra både kondition och styrka. Passar alla!

Easyline - Cirkelgym där du tränar individuellt vid olika stationer / maskiner under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållighet, styrketräning med konditionsträning som en bonus. Cirkeln består av övningar för hela kroppen. Träningen passar både erfarna och oerfarna.

EFIT - Korpens och Gymnastikförbundets svar på CrossFit. Träningen är utmanande, rolig och social samt går att anpassa till alla åldrar, förutsättningar och ambitionsnivåer. EFIT gör dig allroundtränad och höjer din generella verkningsgrad, vilket innebär att du kan använda din energi på ett mer effektivt sätt. I passen används kettlebells, viktplattor, hantlar eller egen kroppsvikt. Tidseffektiv träning som garanterat ger resultat.

Funktionell träning-Move Stronger - Cardiopass laddat med slagkombinationer och sparkar i takt till musiken. Inslag av funktionell styrka och rörlighet.

FT (Funktionell träning) – Effektiv träning för kondition, styrka, rörlighet och balans. Träningen genomförs med eller utan redskap. Träningen anpassas så att din kropp ska fungera starkt och funktionellt i din vardag. Innehåller även pulshöjande träning.

Gymintro - Introduktion i gymmet tillsammans med gyminstruktör. Genomgång av konditions- och styrkemaskiner för att på ett enkelt sett kunna komma igång med träningen.

Just Dance - Ett svettigt danspass med flera olika dansstilar som säkert får dig att le! Fokus ligger på rörelseglädje och energi. Kul och effektivt!

Latin drum-Det är ett pass med koreograferade låtar där du får träna igenom hela kroppen med dans, styrka och trumpinnar.

Pickleball- är en blandning av fler racketsporter med enkla regler som passar både äldre och yngre. Här blandas badminton, strandtennis, innebandy och tennis på olika sätt. Fantastiskt kul och enkelt och en aktivitet som passar dig som vill träna med dina barn, ett par kollegor, bästa vännerna eller träningskompisarna.

Stark och  Smidig senior- Enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning.
Vi utgår ifrån grundövningarna men här är övningarna anpassade efter våra seniorer och syftar till att bibehålla och stärka kroppens funktionalitet, balans och koordination.

Spinning - Är ett enkelt och roligt sätt att inomhus i grupp på cyklar förbättra konditionen. Du anpassar själv hur utmanande passet skall bli genom att variera motståndet på din cykel. Spinning passar alla eftersom det är skonsamt för kroppen. Bara du bestämmer hur jobbigt det skall bli.

Tabata-Tabata är en form av träning där du på kort tid kan uppnå stora träningsreslutat. Varje träningsrunda innehåller 8 omgångar som du utför i 20 sek med 10 sek vila mellan varje omgång. Passet kan skilja sig lite åt beroende på instruktör.

Tabatacirkel- Vi kör tre omgångar av minicirklar, omgångarna kan utföras med olika upplägg individuellt eller i grupp.Styrka och funktionella övningar varvas med pulshöjare. Passet utlovar en variation och allsidig träning.

Vattenträning - Vattenträning är en motionsform där du själv lätt kan avgöra motståndet beroende på i vilken takt och hur stora rörelse du gör. Vattnets kraft gör att du endast väger 10-15% av din kroppsvikt. Ett pass innehåller övningar för ökad rörlighet, koordination, kondition, styrka och avslutas med stretching. Finns i olika nivåer lätt, medel och intensiv.

Yoga En dynamisk yogaklass där vi tränar styrka, balans och smidighet till skön avkopplande musik.Vi lägger extra fokus på hur andningen känns i kroppen. Du får en stark kropp, en mer harmonisk själ och ett fokuserat sinne..


Uppdaterad: 30 AUG 2018 16:22

Postadress:
Korpförening Motala - Korpen
Östermalmsgatan 13
59135 Motala

Kontakt:
Tel: 0141215911
E-post: This is a mailto link

Se all info